Zadbajmy o własne bezpieczeństwo

Policjanci z Nowej Rudy ponownie ostrzegają osoby starsze oraz samotnie zamieszkujące przed oszustami i złodziejami, którzy pod pretekstem wypłaty dodatkowego świadczenia pieniężnego, uzyskania pomocy, czy też sprzedaży różnych artykułów, kradną z mieszkań pieniądze i kosztowności

Pamiętajmy, aby czuć się bezpiecznie we własnym domu nie należy do niego wpuszczać nieznajomych. Kiedy ktoś nieznany puka do naszych drzwi, zawsze kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania. W takiej sytuacji najlepiej umówić się na inny termin, kiedy w mieszkaniu będzie znajdował się ktoś bliski lub znajomy. Osoba o uczciwych zamiarach nie obrazi się. Jeżeli nieznajomy staje się natarczywy natychmiast zaalarmujmy sąsiadów oraz jak najszybciej zadzwońmy na numer alarmowy 112.

Pamiętajmy, że oszuści modyfikują swoje metody, dziś jest to pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a jutro może to być pracownik wodociągów, opieki społecznej czy fałszywy wnuczek lub funkcjonariusz.
– Przestępcy „podszywając się” za pracowników różnych instytucji lub urzędów najczęściej twierdzą, że ich wizyta w mieszkaniu spowodowana jest awarią instalacji lub wypłatą dodatkowego świadczenia pieniężnego, np. przyznaniem większej emerytury, czy też zwrotem podatku dochodowego. W celu uzyskania tych pieniędzy przestępcy proszą o rozmienienie banknotów lub wniesienie opłaty manipulacyjnej. Takie działanie ma na celu wskazanie miejsca, gdzie przechowujemy pieniądze. Następnie złodzieje odwracają uwagę mieszkańców prosząc o podanie np. dokumentacji lub szklanki wody, a w międzyczasie kradną oszczędności lub cenne przedmioty znajdujące się w mieszkaniu – ostrzega mł. asp. Paulina Koptyra z Komisariatu Policji w Nowej Rudzie.

Podobne metody działania mogą być wykorzystane przez nieuczciwych domokrążców, którzy namawiają do zakupu np. garnków, pościeli lub urządzeń medycznych po zawyżonych cenach, czy też sprzedaży usług telekomunikacyjnych, dostarczania gazu lub prądu. Często podczas takiej transakcji konsumenci są wprowadzani w błąd i ponoszą w związku z tym dotkliwe straty finansowe, zaciągając wysokie zobowiązania kredytowe, bądź płacąc karę umowną z tytułu zerwania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.

Str. 5 w numerze 367 tygodnika „Noworudzianin” dostępnym w archiwum.




Numer 367
15-21 lutego 2019 r.

Pobierz tutaj (pdf)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *