Od piątku 7 czerwca podróż pociągiem z Kłodzka do Wałbrzycha – między Głuszycą a Wałbrzychem – jest możliwa bez autobusowej komunikacji zastępczej. Kończą się najważniejsze prace w tunelu kolejowym pod Małym Wołowcem.
– W obiekcie uszkodzona kamienno-ceglana obudowa, na długości kilkunastu metrów, została usunięta. Wykonano nowe żelbetowe zabezpieczenie. Naprawy i zabezpieczenia były prowadzone etapami dla uzyskania odpowiedniej wytrzymałości i trwałego związania poszczególnych warstw nowej obudowy. Pozostałe roboty zakończą się w czerwcu, ale nie mają one już wpływu na ruch pociągów – informuje Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
– Wykonane prace – przy obudowie i wcześniejsze roboty torowe – pozwolą na bezpieczne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych w tym ponad stuletnim obiekcie, który zaliczany jest do najdłuższych tuneli kolejowych w Polsce (dł. 1603 m) – dodaje przedstawiciel spółki.
Całkowita wartość prac w tunelu – łącznie z pracami torowymi wyniosła – 10,8 mln zł; w tym wartość prac przy obudowie to ponad 3,5 mln zł. (netto).
Kolejne 13 mln dla sprawnych przewozów na trasie Wałbrzych – Kłodzko
Przeznaczone jest ponad 13 mln zł, ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., na prace na dwóch obiektach na trasie Wałbrzych – Kłodzko. Prace obejmują most stalowy w Świerkach i kamienny wiadukt/most w okolicy Jedliny-Zdroju. Roboty nie ograniczą kursowania pociągów.
W Świerkach odnawiane są metalowe konstrukcje mostu, będą piaskowane, zabezpieczane antykorozyjnie i malowane. Przeprowadzona będzie naprawa pomostów inspekcyjnych i elementów kamiennych – przyczółków. Remont obiektu w Jedlinie-Zdroju obejmie m.in. czyszczenie i uzupełnienie ubytków kamiennej konstrukcji, naprawę koryta potoku pod obiektem oraz naprawę jezdni i chodnika.
Str. 2 w numerze 383 tygodnika „Noworudzianin” dostępnym w archiwum.
Numer 383
14-20 czerwca 2019 r.