Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych
Przekonaj się, że skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to najlepszy sposób na sprzedaż w sieci
Na polu marketingu internetowego ciągle zachodzą zmiany, dlatego eksperci z branży muszą nieustannie trzymać rękę na pulsie. Nigdy nie wiadomo, kiedy Google wypuści kolejną rewolucyjną aktualizację algorytmów, do której trzeba będzie jak najlepiej dostosować obecne działania i strategie. Z myślą o tego typu problemach postanowiliśmy napisać krótki artykuł opisujący dwie najważniejsze – w dzisiejszym pozycjonowaniu stron – sprawy.
Twórz treść i regularnie publikuj teksty promujące Twoją wiedzę i autorytet
Pisanie tekstów na potrzeby promocji w sieci, czyli tak zwany „content marketing”, to zajęcie czasochłonne i wymagające często specjalistycznej wiedzy. Z tego powodu znaczna ilość przedsiębiorców decyduje się na pomoc fachowców z agencji interaktywnych. Pracujący w nich copywriterzy nie tylko szybko i profesjonalnie napiszą teksty do użycia na stronie (content marketing wewnętrzny), ale także poza nią pod postacią artykułów sponsorowanych (content marketing zewnętrzny). Oczywiście do umieszczania w sieci tych ostatnich będziemy potrzebowali partnerów biznesowych stanowiących ważne ogniwa w dystrybucji naszych treści. To kolejny powód, aby oddać się pod opiekę profesjonalistów.
Niestety skuteczne pozycjonowanie stron internetowych nie wygląda już tak łatwo jak jeszcze kilka lat temu. Dziś wyszukiwarka wzbogacona o update’y takie jak EAT czy BERT umie doskonale rozpoznać słabe merytorycznie treści od tych odpowiadających na realne potrzeby fanów i potencjalnych klientów. Pierwszy z przywołanych algorytmów ma za zadanie całościowo ocenić serwis pod kątem prezentowanej przez niego ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności, drugi zaś decyduje o tym, czy teksty zgromadzone na stronie powstały zgodnie z zasadami lingwistycznymi.
„Trudno wyobrazić dziś sobie akapity po brzegi wypełnione słowami kluczowymi, bezpowrotnie minęły także czasy, kiedy zły jakościowo tekst mógł pomóc nam w osiąganiu lepszych pozycji. Naturalnie content marketingiem możesz zająć się samodzielnie, jednak jeśli chcesz oszczędzić czas i siły najlepiej poproś o pomoc fachowców z agencji SEO.”
źródło: https://afterweb.pl/
Monitoruj sytuację na bieżąco i jak najlepiej wykorzystaj budżet reklamowy
Na wstępie zaznaczyć należy, że bez narzędzi mających na celu monitorowanie skuteczności kampanii pozycjonowania nie może się odbyć żaden wysiłek marketingowy obliczony na awans w rankingu stron Google. Specjaliści z agencji korzystając między innymi z Google Analytics i Search Console zawsze są w stanie ocenić progres prowadzonych działań pozycjonerskich. Oczywiście bez analizowania dużych zbiorów danych nie ma mowy o jak najlepszym wykorzystaniu finansów przeznaczonych na marketing online, dlatego w agencjach SEM bardzo dużo czasu poświęca się na badanie skuteczności podejmowanych aktywności. Dzięki temu możemy uniknąć niepotrzebnego ryzyka i wykorzystać powierzone nam środki w jak najlepszy sposób. Nie można przy tym ominąć także kwestii raportowania – profesjonaliści regularnie zdają swoim klientom sprawę z przebiegu kampanii, dlatego też warto postawić na ich pomoc i przestać zastanawiać się nad powodzeniem obranej strategii.
Materiał Partnera