Folia holograficzna to materiał, który chętnie wykorzystuje się do produkcji etykiet na opakowania kosmetyków – zarówno pielęgnacyjnych, jak i kolorowych. Cieszy się ona dużą popularnością ze względu na swój wygląd. Jakie zalety ma zastosowanie folii holograficznej na opakowaniach kosmetycznych?
Folia holograficzna, czyli materiał wykorzystywany do produkcji etykiet na kosmetyki
Folia holograficzna zdobyła dużą popularność w wielu branżach, m.in. w kosmetycznej. Sprawdza się nie tylko jako materiał do robienia zdobień na paznokciach, lecz także jako ozdoba opakowań na kosmetyki. Ma ona niezaprzeczalne walory estetyczne – mieni się i błyszczy kolorami tęczy, dlatego przyciąga wzrok klientów. Opatrzone nią opakowania automatycznie wydają się ciekawsze, co może przełożyć się na decyzje zakupowe konsumentów. Aby tak się stało, etykieta z folii holograficznej musi mieć wysoką jakość. Jej przygotowanie warto zatem zlecić dobrej drukarni, najlepiej takiej, która ma doświadczenie w wykonywaniu tego typu projektów. Znaną firmą poligraficzną zajmującą się produkcją rozmaitych etykiet jest np. Unilogo. Aby dowiedzieć się więcej na temat oferowanych przez nią usług, w wyszukiwarkę internetową wystarczy wpisać hasło „folia holograficzna – Unilogo”.
Jak można wykorzystać folię holograficzną na opakowaniach kosmetyków?
Folię holograficzną można wykorzystywać na różne sposoby. Wiele zależy od wizji osoby tworzącej projekt opakowania. Folia holo może więc np. pokrywać całą powierzchnię etykiety kosmetycznej. Stanowi wówczas tło, na którym znajdują się informacje o danym produkcie (bez problemu można ją bowiem zadrukowywać). Inne rozwiązanie to pokrycie folią holograficzną poszczególnych fragmentów etykiety na opakowaniu kosmetyku, np. loga firmy, nazwy produktu czy znajdującej się na niej grafiki. W takim przypadku stanowi drobny, acz wyróżniający się element dekoracyjny. W obu wariantach prezentuje się bardzo interesująco.
Jakie zalety ma folia holograficzna na etykietach kosmetyków?
Największą zaletą folii holograficznej jest oczywiście jej wygląd. Opakowania kosmetyków, na których znajdują się zrobione z niej etykiety, mają wyjątkową prezencję. Materiał ten błyszczy się i odbija światło, co daje efekt migotania i zmieniania barw, dzięki czemu wydaje się trójwymiarowy. Etykieta kosmetyczna z folii holograficznej potrafi więc świetnie przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów. Opatrzony nią produkt łatwiej wyróżnić na sklepowej półce na tle konkurencji. Zastosowanie folii holograficznej nadaje też opakowaniu indywidualnego charakteru i pozwala lepiej zapamiętać dany towar.
Wygląd nie jest jednak jedyną zaletą folii holograficznej. Etykiety zrobione z tego typu materiału syntetycznego są bardziej odporne na uszkodzenia (np. ścieranie i zarysowania) niż klasyczne nalepki z papieru. Wykazują też większą trwałość wobec czynników takich jak wilgoć, promienie słoneczne czy zmienne temperatury.